♥ Nasze Portale Społecznościowe ♥

poniedziałek, 25 kwietnia 2016

1000 szkół na 1000-lecie :3

Hej.. Tutaj Nika! Z racji tego że zbliża się 50-lecie szkoły do której chodzę oraz akcja 1000 szkół na 1000 lecie i 95-lecie szkolnictwa w naszej wsi, więc postanowiłam napisać o tym posta. Nie uwierzycie a może i uwierzycie, ale szkoła do której ja chodzę ma już aż 50 lat! Do tej szkoły chodziła moja babcia, tata, chrzestna, sąsiad, sąsiadka... Niektórzy nauczyciele nie opuścili jej jeszcze, tak jak Pani która uczy mnie matematyki i w-f, a klasę 5 jeszcze przyrody. Jest to chyba ulubiona przez uczniów Pani. 

Patronką naszej szkoły jest Maria Konopnicka. Nie piszę nic o niej ponieważ większości z was nie będzie się i tak chciało tego czytać. Co roku obchodzimy dni patrona szkoły. Są w tym czasie organizowane przeróżne konkursy na przykład. wybieg mody z lat Marii Konopnickiej - strój sportowy, dyskoteka gdzie wstępem na nią jest na przykład kapelusz lub jakiś kolor. 


100 szkół na 1000 lecie
Nie wiem czy ktoś słyszał o takiej akcji, więc opowiem o niej trochę. Ta akcja odbyła się chyba po wojnie... Polega na tym że w Polsce wybudowano 1000 szkół na 1000 lat, by dzieci i młodzieży  miały warunki do nauki. Przez ta akcję te szkoły się pomnikami. Pomysł na akcję 1000 szkół na 1000 lecie dał Władysław Gomułka w 24 września  1958 roku. Szkoły wyglądały bowiem prawie identycznie. Wiele osób zarzuca im teraz że są brzydkie, one nie miały być jak pałace. Liczyło się by szkoły powstały szybko i na długo, a ni by wyglądały jak pałace. W razie wybuchy wojny miały one służyć jako szpitale polowe. Wiele ze szkół było zaopatrzone w schrony przeciwlotnicze. Mniej więcej to polegało na tym. Teraz są pomnikami, zresztą od razu były pomnikami.


Pytanie .~.
Czy tylko ja gram strasznie dużo w Simsy? No po prostu ja uwielbiam grę The Sims 3. Nie rozumiem osób które mówią że są głupie i takie podobne rzeczy. Ja sama na początku nie byłam przekonana do nich bo nie wiedziałam co można tam robić, ale jak się już obeznałam co?, gdzie? jak? trzeba robić i wiem chyba dokładnie jak szybko osiągnąć któryś tam poziom w danej dziedzinie. Czy lepiej zbudować samemu dom czy kupować dom od razu z wyposażeniem czy nie. Trzeba się dobrze obeznać co gdzie się znajduje.

Wiem że te dwa tematy nie mają nic a nic wspólnego ze sobą, ale musiałam po prostu to napisać. 
W końcu udało mi się zmobilizować do pisania częściej niż 2 razy na miesiąc jeżeli nie zapomnę. Naprawdę uwierzcie mi że nie łatwo się pisze posty jak ich jest już łącznie 190 wliczając te które piszemy i te które są już opublikowane. Tym razem nie mam zamiaru wstawiać nie wiadomo ile zdjęć jak jest mało tekstu.


Niczka *-*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz